تصویر روی جلد شماره‌ی پنجم فصل‌نامه‌ی پرگار
تصویر روی‌جلد شماره‌ی پنجم فصل‌نامه‌ی پرگار
به نقل از وبگاه المپیاد ریاضی ایران

پرگار نام فصل‌نامۀ کمیته المپیاد ریاضی ایران است که یک ماه پس از اتمام هر فصل منتشر می‌شود. این فصل‌نامه هم به صورت نسخه‌ی چاپ‌شده و هم به صورت نسخه‌ی الکترونیکی منتشر می‌شود.

داشتن بخش‌های متنوع، جذاب و خواندنی مثل مصاحبه‌ها، مقالات ریاضی، حل مسئله و ... از نقاط قوت این فصل‌نامه است. مطالعه‌ی این فصل‌نامه به دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمین، و به طور کلی علاقه‌مندان به ریاضیات و المپیاد ریاضی توصیه می‌شود.


فصل‌نامه‌ی پرگار نتیجه‌ی زحمت تعدادی از بهترین دانش‌پژوهان قدیمی و فعلی المپیاد ریاضی ایران ه که از تابستان ۹۲ به صورت مرتب منتشر می‌شه. هر شماره از پرگار شامل تعدادی مسائل خوب و زیبای ریاضی، بعضی وقت‌ها گزارشی از فعالیت‌های اخیر کمیته‌ی ملی المپیاد ریاضی یا فعالیت‌های مرتبت در سطح کشور و همچنین مصاحبه‌هایی با افرادی از جنس المپیادی‌ها است.

بر خلاف بقیه‌ی نشریه‌هایی که در زمینه‌ی المپیاد دیده‌ایم پرگار بسیار منظم منتشر می‌شود و در هر شماره نسبت به شماره‌های قبلی، نشریه‌ی پر مغزتری می‌نماید.

پ.ن.۱  پیشنهاد من به همه‌ی المپیاد ریاضی دوستان (همچنین کامپیوتری‌های ریاضی‌نگریز) اینه که این نشریه‌ رو در وقت خالیتون دنبال کنید.
پ.ن.۲ توی شماره‌ی هشتم و نهم پرگار، بخش کلاس ترکیبیات یکی از مفید‌ترین بخش‌ها برای المپیادی‌های جوان می‌باشد. :دی  
پ.ن۳ به دلیل مشکلات فنی سایت کمیته‌ی المپیاد ریاضی، متاسفانه فعلا امکان دانلود فصل‌نامه‌ی پرگار از وب‌سایت رسمی کمیته وجود نداره. می‌تونید شماره‌ی هشتم و نهم پرگار را از اینجا دریافت کنید.

 دریافت فصل‌نامه‌ی پرگار - شماره‌ی هشتم
حجم: 2.09 مگابایت

دریافت فصل‌نامه‌ی پرگار - شماره‌ی نهم
حجم: 4.78 مگابایت